Online piercngs kopen bij All Over Piercings
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 12

Thread: Tongpiercing en alcohol

Leeg Canvas
    Hoi allemaal..

ik kom weer met een nieuwe vraag voor jullie..

ik heb een week geleden een tongpiercing laten zetten.. deze was helaas scheef gezet en is er daarom nu weer uit.. eind deze week hoop ik hem opnieuw te kunnen laten zette (wel iets verder naar voren, omdat het gaatje dat er nu zit enkele weken moet genezen).. maar nu heb ik op internet wat rond gezocht over alcohol drinken als je een tongpiercing hebt.. de ene zegt dat je absoluut geen alcohol mag tijdens het gehele genezingsproces (dus van 3 tot 6 weken geen alcohol :o ) en de ander zegt weer dat je alleen geen alcohol mag in de periode dat de tong nog 'opgezwollen' is.. dit omdat alcohol je tong laat zwellen en omdat je tong dan al opgezwollen is kan dit gevaarlijk zijn.. eigenlijk wil ik wel graag weten hoe lang je pertinent geen alcohol mag.. want ik kan nu als het goed is eind deze week mijn tongpiercing opnieuw laten zetten.. maar ik wil wel gewoon alcohol kunnen drinken met de jaarwisseling.. en eigenlijk het liefst rond kerstmis al (2de kerstdag) want dan heb ik een feestje..

Maarja.. kunnen jullie misschien wat adviezen geven? want ik weet nu niet meer naar welk advies van het internet ik moet luisteren...

Kusje Sharon
    Dream as if you live forever..
    Live as if you die today..

You rang? Danielle's Avatar
    Dan laat je hem toch in het nieuwe jaar zetten? Alcohol is gewoon beter van niet tijdens het genezen. Het is niet prettig voor een helend wondje en het verdunt je bloed, waardoor evt bloedingen tijdens en na het piercen makkelijker kunnen optreden. En dat staat het helingsproces in de weg.

Alcohol op een wondje is te heftig. Je huid raakt er van geirriteerd en het verstoord de balans. Gevolg: jeuk, roodheid, misschien zelfs wel zwelling als je veel pech hebt.

Nu is een orale piercing een die snel geneest, dus je hebt het zelf in de hand of je je houdt aan een alcoholloze geneesperiode. Als je al drinkt, drink dan geen sterke drank, maar iets met zo min mogelijk alcohol.

Fijne feestdagen
    Every day is Halloween

http://www.alloverpiercings.nl

Leeg Canvas
    nee in het nieuwe jaar dan moet ik wachten tot februari en daar heb ik het geduld niet voor.. maar ik wil mijn piercing dus eind deze week opnieuw laten piercen.. dus dan is het wondje zelf als het goed is al ver dicht en mijn tong is dan niet meer gezwollen waneer ik alcohol wil gaan drinken..

bij mijn navelpiercing was namelijk ook niet verteld dat alcohol gevaarlijk kon zijn.. dus toen had ik na 3 dagen ofzo alcohol op en toen ging mijn piercing ineens onverwacht bloeden door een zacht tikje er tegenaan..

maar bij tongpiercing is dat toch net iets anders.. dus.. wat is dan het advies?

wachten tot 2007 is geen optie.. dat duurt mij echt veel te lang

en tja.. kijk als het echt totaal NIET mag.. dan dus maar geen alcohol met oud en nieuw.. maar dat zou ik dus wel heeeeeeel erg jammer drinken.. want dan heb ik toch wel erg graag een paar (of eigenlijk wel wat meer dan n paar) biertjes..

mijn vriend heeft ook een tongpiercing en die dronk na 3 dagen ofzo al bier.. en niet zon beetje ook.. en dat is allemaal goed gegaan.. nou ga ik de eerste tien dagen niet drinken.. omdat ik dat zefl ook beetje gevaarlijk vind.. maar wat moet ik nu doen dan?

Kusje

You rang? Danielle's Avatar
    Maar ik heb je dat advies toch net gegeven? Of je het wel of niet opvolgt is je eigen keus. Niets moet, alles mag, het is alleen de vraag of je zelf dat risico wil nemen.

Dit is een advies dat voor veel piercings en tattoos gegeven wordt, en het is logisch dat orale piercings hier dus ook direct de werking ervan ondervinden. Op internet kom je veel tegenstrijdige adviezen tegen, sommige kunnen waardevol zijn, andere zijn klinkklare klets. Feit is dat alcohol (zowel de drinkbare als ondrinkbare variant) de wond en wondheling beinvloeden.

Er zijn vast een heleboel mensen die liever een glas alcohol pakken tijdens de genezingsperiode, maar dat is hun eigen keus. Er zijn ook zat mensen die weg komen met een zelf gezette piercing mbv een veiligheidsspeld, of prima hun oren op kunnen rekken met stokjes van de chinees. Maar is dat dan echt de manier waarop je iets zou moeten doen?

Je weet nu welke invloed alcohol kan hebben op je piercing. Aan jou de keus wat je ermee doet...

Ik ben braaf wat dat betreft. Ik heb geen alcohol gedronken tijdens het genezen van mijn lippiercing. Toen ik mijn navel liet piercen hadden mijn medicijnen voor mijn longen een bloedverdunnende werking. Was erg leuk, om die stralen bloed te zien. Ik heb naderhand vrij veel problemen gehad met het genezen ervan, vooral omdat het ook onderhuids veel makkelijker bloedde tijdens de genezing. Zoals ik al zei, zelluf weten. Ik ken je drankgedrag en je gezondheid niet. In de meeste gevallen kun je van te voren niet zeggen in wat voor staat die persoon is als hij gepiercet wordt. Vandaar dat algemene adviezen zoals 'niet drinken tijdens de genezing' worden gegeven.
    Every day is Halloween

http://www.alloverpiercings.nl

Slightly Modified
    Quote Originally Posted by sharon
    wachten tot 2007 is geen optie.. dat duurt mij echt veel te lang
    Tja als je niet kan wachten.
    Zou ik persoonlijk geen alcohol drinken misschien een glas champange met oud en nieuw...

wil je veel zuipen wachten tot 2007 of weinig zuipen en piercing 2006

Leeg Canvas
    oke bedankt voor de adviezen.. misschien dan maar wat minder biertjes met oud en nieuw.. en ik vraag voor de zekerheid ook nog even advies bij de piercer als ik mn tong opnieuw laat piercen..

kusje

Leeg Canvas
    zeg ik had een vraagje he,
    Ik slik antidepressiva ''seroxat'' 30 milligram..
    Zou dat mijn tongpiercing in de weg kunnen staan?:/

Speldenkussen Lodewijk's Avatar
    Is het een bloedverdunnend of bloedverdikkend middel? Zo nee, denk ik dat het niet veel kwaad kan aangezien je dan heftige bloedingen en bloedpropjes al grotendeels uitgesloten hebt. Verder zou ik even een bekwame piercer raadplegen en hem of haar je medicijnen laten zien, die kan je er vast meer over vertellen.

Gatenkaasje
    ik kan je wel vertellen dat ik een week of 3 na het zetten van mn tongpiercing, toen er al een 3e korter staafje inzat, ik eens flink ging feesten op de danceparade in rotterdam, en daar was mn tong niet zo gelukkig mee de volgende dag!

hij was dik omdat ik teveel gedronken had die dag ervoor en die korte piercing zat goed krap dus alcohol op zich weet ik niet, maar het feit dat je tong er de volgende dag goed dik van kan zijn, kan erg onprettig zijn

Freak!
    Quote Originally Posted by sweetlhove
    zeg ik had een vraagje he,
    Ik slik antidepressiva ''seroxat'' 30 milligram..
    Zou dat mijn tongpiercing in de weg kunnen staan?:/
    Ik heb dat ook geslikt en ik kan me niet herinneren dat er in de bijsluiter hier iets over staat oid, maar voor de zekerheid kun je het beter even aan je huisarts vragen.
    Ik had een piercing laten zetten op de dag dat ik m'n laatste pil nam, ontwennen
    "Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe."