Page 2 of 49 FirstFirst 123412 ... LastLast
Results 11 to 20 of 483

Thread: Stretch-tips voor happy oorlellen!

Speldenkussen Nebel's Avatar
    Verdoven om te stretchen is sowieso niet goed :S Pijn betekent dat er iets niet goed gaat, met verdoving voel je da nie :S Piercers mogen helemaal niet verdoven sowieso
    Le vent nous portera

oke, dankuwel. Maar khad veel verhalen gehoord over mensen die in drie weken van niets naar 8mm gingen en ik dacht 'shit jong, das vééél te snel!' dus haddek maar geconcludeerd dat een 3mm doen op twee weken geen probleem zou zijn (heb een vriendin en bij haar is het wle gelukt, maar heel traag) nouja. kzallet maar moete laten genezen

en @ satahokahei, thanks

Slightly Modified
    natuurlijk kan het sneller, maar als je het te snel doet is de kans op een blowout erg groot en je kunt je oor goed verneuken dat je de rest van je leven wel een stretched oor moet hebben omdat het er anders niet uitziet(littekens/wildgroei)
    het komt oorspronkelijk van oude oude stammen uit oa. borneo daar werd het gezien als een teken van doorzettingsvermogen en geduld... tja dat zegt eigenlijk al genoeg is iets wat zijn tijd nodig heeft zeker als je er ook een mooi oor aan wil over houden...maar wees gerust als je bij de grotere maten aankomt kan het wel iets sneller want dan is er ook al meer oppevlakte om te rekke... maargoed je moet voorjezelf bepalen of het iets tijdelijks is of iets permanents, ik zit zelf op de 18mm en mocht ik nog 1 of 2 maten groter gaan dan is de rek echt weg, is nu al minimaal dus bedenk goed wat je wil.

en tja verdoven, mag niet maar zijn genoeg piercers die dat wel doen...maarja dan voel je dus niet of je te ver gaat en die piercer kan dat bijna niet voelen dus dan is de kans dat het mis gaat groter.

uhu, maarja zallet maar zelf doen dan. Keb wel nog een maand geduld ( tis nu eenmaal iets moois waar ik echt naar uitkijk, dus keb het er wel voor over )

Metaalverslaafde
    Quote Originally Posted by Setitstraight
    oke, ik heb een vraagje.
    ben op 25dec beginnen stretchen. Van een gewoon oorbelgaatje naar een 3mm. Dat ging perfect. Wel een uurtje en ene half over gedaan, maja hey, kheb een kleine pijngrens he ;p
    oke, nu de vraag. Ik kon niet meer wachten en ben twee weken nadien (deze zaterdag) beginne stretchen naar een 6mm (geen goed idee geweest..) te snel gedaan, was de pijn beu en hebbet er maar doorgeduwd op het einde. Nu heb ik een klein scherutje derlangs en heb ik maar mijn 3mm terug ingestoken. nu kuis ik die elke dag uit om infecties te voorkomen.
    Maar nu ben ik nog altijd niet aan mijn vraag gekomen.. Hoe lang moet ik precies wachten om terug te stretchen naar de 6mm? Een maandje?
    Aja, ik zou het miss laten doen door een piercer.. maar die doen geen plaatselijke verdovingen om te stretchen zeker? hehe ;p

let me know ;o
    Wow. SLOW DOWN. Normaal is het 1 mm per maand, en als het kan nog wat langer. :O

Echt, de grootste tip die ik kan geven is take it easy. Ga je te snel? Dat merk je gelijk: Scheurtjes, bloeden, een lelijke stretch en veel pijn.
    Je moet begrijpen dat met een te grote stap in stretchen risicos met zich meebrengt. De scheurtjes en kleine wondjes die in je foute stretch ontstaan, zullen ook veranderen in littekenweefsel. En littekenweefsel is nog VEEL moeilijker te stretchen dan gezonde oortjes.

Heb dus geduld, forceer niks, and don't f*ck up your ears by being impatient! :O

Zelf heb ik altijd jojoba olie en calendula olie gebruikt om te masseren, beiden te verkrijgen bij Erika kruiderij of de Tuinen. Jojoba gebruik ik ook op mijn huid, is erg lekker

Administrator Administrator Danielle's Avatar
    Jojoba is fijn

Maar over dat snelle stretchen, die maand tijd is er niet voor niks. Je huid heeft tijd nodig om te herstellen, ook al is ze niet kapot gegaan bij de stretch. Waarom denken zoveel mensen dat stretchen pijn zou moeten doen? Het moet juist GEEN pijn doen... *zucht* Dus die pijngrens heeft er geen fluit mee te maken. Doet het zeer? Dan mag je een maat terug en een maand + extra maand wachten om te helen. Je huid moet weer dik genoeg zijn om een volgende stretch aan te kunnen.

En die figuren die stretchen van 1,6 naar 8 in drie weken tijd? Ruik maar eens aan die oren, voel er maar eens aan als de plugs eruit zijn. Fijn he, zo'n stinkend hard beschadigd oor? Of erger nog, door te snel strechen (ja, ook al is je oor niet gaan bloeden en denk je dat alles puik zit daar binnen) kan er toe leiden dat er teveel druk op je oorlel blijft staan. Je bloedvaten krijgen niet de kans om te herstellen, maar ze worden met lomp geweld aan de kant geduwd waardoor ze afgeknepen worden.

Resultaat: http://modblog.bmezine.com/wp-conten...21939-pix1.jpg

Misschien ben je niet van plan tot zo'n maat te gaan stretchen, maar neem op zijn minst een beeld als dit in je gezond verstand mee als je nog eens naar die 6 mm taper kijkt, en bestel dan eerst een keurige 4 mm bij Job zodat je op een gezonde manier verder kunt.
    “Into The Garbage Chute, Fly Boy”

http://www.alloverpiercings.nl

Speldenkussen Nebel's Avatar
    Ieeieeeeew bah! Dat moest er even uit, sorry
    Le vent nous portera

Metaalverslaafde
    Quote Originally Posted by Burnt Flowers
    Jojoba is fijn

Maar over dat snelle stretchen, die maand tijd is er niet voor niks. Je huid heeft tijd nodig om te herstellen, ook al is ze niet kapot gegaan bij de stretch. Waarom denken zoveel mensen dat stretchen pijn zou moeten doen? Het moet juist GEEN pijn doen... *zucht* Dus die pijngrens heeft er geen fluit mee te maken. Doet het zeer? Dan mag je een maat terug en een maand + extra maand wachten om te helen. Je huid moet weer dik genoeg zijn om een volgende stretch aan te kunnen.

En die figuren die stretchen van 1,6 naar 8 in drie weken tijd? Ruik maar eens aan die oren, voel er maar eens aan als de plugs eruit zijn. Fijn he, zo'n stinkend hard beschadigd oor? Of erger nog, door te snel strechen (ja, ook al is je oor niet gaan bloeden en denk je dat alles puik zit daar binnen) kan er toe leiden dat er teveel druk op je oorlel blijft staan. Je bloedvaten krijgen niet de kans om te herstellen, maar ze worden met lomp geweld aan de kant geduwd waardoor ze afgeknepen worden.

Resultaat: http://modblog.bmezine.com/wp-conten...21939-pix1.jpg

Misschien ben je niet van plan tot zo'n maat te gaan stretchen, maar neem op zijn minst een beeld als dit in je gezond verstand mee als je nog eens naar die 6 mm taper kijkt, en bestel dan eerst een keurige 4 mm bij Job zodat je op een gezonde manier verder kunt.
    Amen.

Gatenkaasje Farah's Avatar
    Quote Originally Posted by Burnt Flowers
    Ik had niet gehoopt dat plaatje ooit nog te zien, dankje :/
    D'r stond nog zo'n razige ooit in modblog, van plugs die nooit schoongemaakt waren o.i.d
    die was ook echt te smerig

En @ Setitstraight: inderdaad wat iedereen al zei gewoon rustig aan doen. Zelfs als je oor meer dan 1mm per keer aankan, moet je echt tussentijds een maandje of meer rust nemen.. anders heb je ook kans op blow-outs enzo
    Nou, dan ga ik nu even 't paardje aaien. Dag hoor!