Page 2 of 166 FirstFirst 12341252102 ... LastLast
Results 11 to 20 of 1659

Thread: Piercings en Ouders

Slightly Modified
    Ons mam begon al te protesteren toen ik mijn 2e oorbelgaatje liet schieten haha. En dat was nog gewoon voor oorbellen he
    Paar jaar geleden wilden mijn zusje en ik allebei een tongpiercing en begonnen dus te zeuren (oftewel te klieren) tegen ons mam. Maar t mocht niet natuurlijk haha.
    Toen mn ouders op vakantie waren hebben wij onze tongpiercings laten zetten. Drie maanden later kwam ons mam er pas achter Ze was er echt niet blij mee!
    Mijn labret heb ik laten zetten toen ik een half jaar in Denemarken woonde, had ze tijd om aan t idee te wennen!
    Maar ons mam vind t nog steeds helemaal niks, dat laat ze wel merken. Maar ze beseft wel dat ze mij en mijn zusje zeker niet, niet kan tegenhouden!

Slightly Modified
    zo'n brabander ben ik nou ook weer nie maar sommige dingen zijn je gewoon aangeleerd haha. als je 6 maanden met rotterdammers moet optrekken lachen ze je gewoon uit omdatje ons mam zegt of we zijn 'aangereden'. maar goed das weer offtopic...

tuurlijk heb ik er ook schijt an anders had ik nou geen piercings he :p

Gatenkaasje Farah's Avatar
    Quote Originally Posted by Saray
    Hoe reageerden jouw ouders op je eerste piercing? En hoe gaan ze met je bodymods om?
    Tja.. mijn eerste piercing was eigenlijk mijn neuspiercing, die ik heb laten schieten *schaam* toen ik nog in de brugklas zat, maar die vond mijn moeder toen wel 'gaaf'

Toen die eruit was heb ik na een jaar of vier een labret laten zetten, en daar heb ik eerst wel een paar maanden van te voren met mijn moeder over gehad, en toen zei ze dat ze me in ieder geval niet het huis uit zou zetten . Toen ik de avond van te voren zei dat ik 'm zou laten zetten was ze wel helemaal van slag, ze dacht dat het allemaal wel weer weg zou gaan, en zat van 'ach.. m'n kindje'
    Uiteindelijk vond ze m'n labret wel okay.. en m'n vader denk ik ook wel (in tegenstelling tot m'n oma)

Toen ben ik begonnen met het stretchen van m'n oren.. en dat komt altijd weer terug in ruzies
    "Je verminkt je lichaam"
    Tja, zo kan je het ook zien denk ik

En over m'n industrial heb ik eigenlijk van te voren niets verteld, omdat ik vind dat het eigenlijk gewoon een persoonlijke zaak is, waar mijn ouders niet (meer) over gaan..
    Maar de volgende dag zag ik mijn moeder opeens zo: kijken, en ik dacht nog "Oh god"
    Gelukkig bleef het bij een "Wat is dát! Ach, je oortje!" :/

Van mijn vader heb ik er eigenlijk niets over gehoord, maar ik heb het idee dat hij vooral zoiets heeft van 'doe maar, het is jouw lichaam en we kunnen je toch niet tegenhouden'
    Nou, dan ga ik nu even 't paardje aaien. Dag hoor!

Leeg Canvas
    bij mij begon het met mijn oren.. ik kwam op een gegeven moment thuis met extra gaatjes in mijn oren.. ik zei: "kijk eens wat ik vandaag heb laten doen" ik liet mijn oren zien en mijn moeder vond het heel erg mooi. Ze heeft zelf vroeger ook meerdere oorbel gaatjes gehad dus dat was ook geen probleem ofzo. Toen wilde ik voor mijn eindexamen vwo in 2006 een lippiercing labret..mijn moeder vond het goed..mijn vader maakt het nooit zoveel uit. Het was toen 2005 en ik wilde eigenlijk niet zo lang wachten tot 2006.. dus toen heb ik besloten om het na mijn zomervakantie van 2005 te laten doen omdat je dan een tijdje niet mag zwemmen enzo..mama vond het goed. Ik moest een handtekening hebben van mijn ouders omdat ik toen nog geen 18 was, ik moest legitimatie meenemen en het telefoonnummer opschrijven van mijn ouders zodat er naar huis gebeld kon worden als ze het niet vertrouwden. Ik ging samen met een vriendin btw.
    Ik heb mijn labret nu iets meer dan een jaar, mijn moeder zei in het begin tegen mijn opa en oma: "kijk eens wat Maartje heeft gedaan " ze vond hem me heel goed staan en vond het ook wel bij mij passen.. dus geen problemen gehad met mijn ouders eigenlijk. heerlijk.

Metaalverslaafde Sanne's Avatar
    Ik heb ook weinig problemen gehad met m'n ouders.. Met m'n navelpiercing (en eerdere oorbel gaatjes) zetten is m'n moeder zelf meegeweest! Met m'n tragus en helix, allebei op Ameland laten schieten (!) kreeg ik alleen een reactie van je bent niet wijs..
    En nu.. Stretchen.. M'n moeder vind er niks aan en vind het verminking van m'n lichaam.. Zegt ze.. Zit je als je 60 bent met zúlke gaten in je oren.. Maar mij kan het weinig schelen eigenlijk.. Het is toch mijn lichaam?

Leeg Canvas
    Ik ben begonnen met 2 knopjes toen ik 8 was ofzo. Pas toen ik in de 2de zat ofzo ben ik begonnen met piercings. Me ouders vonden het allemaal niet zo heel erg. totdat ik ooit met een tunnel thuis kwam _0_ Toen was het echt feest. Nu boeit het ze niet zo heel erg veel meer. Ze vinden me labret zelfs mooier dan me tunnel 8). Wou eerst nog een 8 mm tunnel, maar was een heel slecht idee. Hou het nu maar op 5 of 6 mm ligt eraan waar ik zin in heb.

Metaalverslaafde
    Ik heb nu alleen nog oorbelgaatjes, maar mijn moeder vind piercings geloof ik wel leuk, ik mocht eigenlijk voor mijn 15e verjaardag een neuspiercing, en dan nam zij er ook eentje.
    Maar mijn vader is ontsettend goed in het overhalen van mn moeder, dus toen mocht het niet meer.
    Maarja, nu laat ik 'm op mn 16e verjaardag zetten.

Mn oorbelgaatjes waren precies het zelfde, mn vader vond het niet goed, dus ging ik met mijn tante, en toen vond mn vader het inneens wel leuk.

Metaalverslaafde
    Mijn vader is overstag: Hij wil een tattoo. En hij was iemand die mensen met piercings en tattoos raar aankeek... YAY!

Leeg Canvas
    Nou mijn ouders zijn niet al te makkelijk wat dat betreft :p
    mn ma flipte al helemaal toen ik een 2e gaatje in mn oor dr bij wilde laten schieten (ik was toen 16 :S )
    en ik had de afspraak dat ik mn helix mocht laten zetten als ik geslaagd was. Dus in mei braaf naar de piercer voor mn helix en heb paar maanden geleden mn tragus laten zetten. Daar was ze het totaal niet mee eens maar k had zoiets van k ben nu 17 k mag dat wel zelf beslissen. Dus k heb t wel tegen dr gezegd, en ze zei dat ze het niet leuk vond maar dat ze me niet tegen zou houden. Dus ik weer naar de piercer :p
    en nu wil ik binnenkort een 3e gaatje in mn oor en maybe nog een 2e helix. Maar eerst mn tattoo voor mn verjaardag
    [Can you hear me smiling when I sing this song, for you..and only you <3]

Gatenkaasje
    Mijn ouders komen morgen thuis van hun vakantie... En ik heb extra gaatjes...
    Ik ga mijn haar maar los laten zodat het minder opvalt, zien ze hettoch, sja... Dan zal het huis wel even te klein zijn... :S
    ?