Page 1 of 166 1231151101 ... LastLast
Results 1 to 10 of 1659

Thread: Piercings en Ouders

Metaalverslaafde
    Ik wist niet zo goed waar ik dit topic in moest gooien, dus maar in de Offtopic

Hoe reageerden jouw ouders op je eerste piercing? En hoe gaan ze met je bodymods om?

Bij mijn eerste piercing (toen ik 16 of 17 was) gingen ze echt over de rooie. Ik had mijn zinnen gezet op een labret, en uiteindelijk waren ze mijn gezeur zo zat dat ik maar gewoon gegaan ben. Het duurde een paar maanden, maar na een tijdje raakten ze eraan gewend. Toen ik 19 was ben ik begonnen met het rekken van mijn oren, en toen hadden ze een beetje van "het is jouw lichaam, je bent oud en wijs genoeg" etc.

Nu heb ik 7 piercings en 2 tattoos, en nu is het zelfs iedere keer zo dat als ik met nieuwe tunnels kom dat mijn moeder zegt dat ze ze lief/leuk/mooi vindt
    Ook mijn tattoos vond ze lief en goed bij me passen, en ze had geen problemen met het feit dat ik ze ging zetten, dus kenbaar heb ik toch iets goed gedaan - ze zijn een stuk meer "open minded" dan 4 jaar geleden.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen

Gatenkaasje
    Woooh, hoe doe je dat?
    Mijn ouders heb ik verteld van mijn conch en ze waren laaiend! Maar het was dan wel mijn eigen lichaam.. Het verbaasd me dat ze niet hebben gedreigd me het huis uit te zetten...
    Mijn innerconch, tragus, en tongweb ga ik sowieso nog laten zetten dus dat word nog ruzie...
    ?

Leeg Canvas
    Kan niet zeggen dat ze het echt leuk vonden, maar een probleem hebben ze er nooit van gemaakt. Ik had denk ik het geluk dat mijn broer me voor was. Het was meer zoiets van, begin jij nu ook al :/ Tegen woordig komt, mijn moeder op de kids passen als ik weer eens onder de naald moet voor een piercing of mijn tattoo (14 nov weer verder). Van de week nog een goeie; bakkie doen bij moeders, zegt ze:"je broer heeft weer een paar piercings laten zetten..... in zijn tepels" Ik heb ze maar niet verteld dat die boven aan mijn lijstje staan en volgende week ook bij mij worden gezet (dit wisten we trouwens niet van elkaar) Verdrer halen mijn ouders een beetje hun schouders op en zeggen :"moet je lekker zelf weten" Zelf waren ze vroeger eigenlijk net als mijn broer en ik, helemaal rock 'n roll , compleet met vetkuif, suikerspin en pettycoats, dus dat scheelt ook wel, dus ze kunnen ons wel een beetje in zichzelf herkennen, alleen hebben wij het meer met punk/hardcore, maar we zijn allebei best nog aardig terecht gekomen ; prima baan, huisje, kids en daar hechten ze veel meer waarde aan dan een paar gaten meer of minder in je lichaam

Piercing Newbie
    Mijn moeder heeft er totaal geen probleem mee. Toen ik op mijn 16e begon met piercings is ze altijd met me mee geweest. Het enige wat ze heeft gezegd is "Ik had dit eigenlijk niet verwacht van je.", maar dat is ook een leuk iets om te horen natuurlijk ^^. Ze vind mijn piercings mooi en doordat ik ermee begin was ze er zelf ook een tijdje over na te denken om piercings te nemen, maar uiteindelijk voor haar zelf vind ze het niks .

ze vonden t vreselijk en ze verbieden me t nu ook :S

Leeg Canvas
    Mijn ouders waren niet zo heel erg blij dat ik een navelpiercing had laten zetten (april 2005). Mijn moeder zei zelfs dat ze haar ouderlijke macht zou laten gelden als ik ooit een tongpiercing zou laten zetten. Dat was iets waar mijn ouders echt fel op tegen waren
    Maart van dit jaar heb ik een tongpiercing laten zetten. Mijn ouders hadden allebei zoiets van: "ja het is jouw lichaam".
    Ze vinden het nog steeds helemaal niks. Ze noemen het ook moderne zelfverminking.

Gatenkaasje
    Sja, mijn ouders noemen het dommigeheid... Een bewijs dat je dom bent en niet met je eigen lichaam om kunt gaan... Kun je je voorstellen dat ik geknapt ben? En dat het voor mij al een ramp is een conch te laten zetten... Ze weten niks van mijn clithood
    ?

Administrator Administrator Danielle's Avatar
    Haha, rebel!

Mijn moeder vind het vreselijk, al is ze stiekum vol trots wanneer ze aan iemand vertelt dat ik gerekte oren en wat al niet meer heb. Ik weet nog goed toen ze mijn tepel piercings ontdekte, ik woonde toen nog thuis en was niet bij mijn volle verstand toen ik met een strak zwart truitje van de trap af kwam. Twee prikkende vingers in redelijk verse piercings, auw!!

Mijn ervaring? Ze wennen er vanzelf aan, ik begin nu al een beetje in de fase terecht te komen waar mijn moeder vertelt dat ze ergens weer pluggen/tunnels/ander groot spul gespot heeft. Heel goed mam
    “Into The Garbage Chute, Fly Boy”

http://www.alloverpiercings.nl

Leeg Canvas
    Hey,

Ik ben zelf ouder en heb er een beetje spijt van dat ik de eerste tepelpiercings van mijn oudste zoon niet zelf heb gezet.
    Had toen nog zoiets van ik ga niet op de manier hoe ik toen nog piercte in mijn eigen kinderen steken.
    De shit waarmee hij thuis kwam (voor veel geld ) heeft mij er echter toe gebracht om de tepelpiercing van mijn jongste zoon zelf te zetten (toen nog met een stopnaald).
    Heb inmiddels de tepelpiercings van mijn oudste zoon ook nieuw gezet en ben er achter dat mijn jongste niet meer tegen (echte piercingnaalden kan).
    Ontdekt met het zetten van een tongpiercing die dan ook meteen gestaakt is.
    Omdat hij ze echt heel graag had heb ik ze na een tijd dan alsnog in recordtempo bij hem gezet waarna hij echt bijna in shock raakte.
    daarna hebben we een goed gesprek gehaden heb ik hem verboden om ooit ergens anders een piercing te laten zetten en duidelijk gemaakt dat ik er voorlopig ook van af zie om hem een tweede tongpiercing te zetten.Tattoeren doe ik ook zelf bij hen weet ik tenminste dat ze geen echte domme dingen laten zetten en dat het goed gebeurt.
    Kan mijn kinderen niet verbieden wat ik zelf doe (heb inmiddels 25 pioercings, 26 wordt de vierde tongpiercing waarschijnlijk over twee weken, en krijg wanneer ik er tijd voor heb geregeld tattoo's bij).
    Mijn zoons hebben het geluk dat alles gratis is en ze nooit hoeven te wachten om bij de tattoo of piercingshop langs te gaan.
    Ze hebben echter de pech dat ze mij niet kunnen provoceren met hun tattoo's en piercings (wat eigenlijk wel moet in een gezonde opvoeding).
    Ik heb zelf extremer en anders heb ik wel extremer gezet of gezien.
    Als ze iets willen wat ik niet verstandig vind mogen ze dat gerust van mij maar dan wel in een andere shop laten doen.
    De ervaringen met de piercings van mijn oudste zoon en de prut die ik af en toe op moet knappen van andere "artiesten" (die zij ook zien ) heeft ervoor gezorgd dat ze dat risico niet nemen en op hun""onredelijke "vader vertrouwen en het niet of aangepast laten zetten.
    Je kunt als ouder alles toestaan en toch je zin krijgen.
    Manipuleren heet dat geloof ik

Groeten Smeff.

Speldenkussen Nebel's Avatar
    Mijn ouders zijn er altijd vrij relaxt onder geweest, mijn moeder wat meer dan mijn vader wel. Ik heb op mijn 13e een neuspiercing genomen en had toen al een stuk of 6 oorbellen, met mijn tongpiercing was mijn vader het een stuk minder eens maar ja, wat doe je eraan he :p Tattoos houden ze ook absoluut niet van, wonder boven wonder heb ik de eerste voor mijn verjaardag gekregen van mijn vader :S Ik snap nog steeds niet helemaal waarom Mijn ouders hebben ondertussen zoiets van ja, jouw lichaam, jouw geld, mooi vinden doen ze het niet echt maarja
    Le vent nous portera