Page 1 of 53 1231151 ... LastLast
Results 1 to 10 of 523

Thread: Zeezoutoplossing en Kamille

Metaalverslaafde

Zeezoutoplossing en Kamille

Vaak hoor ik mensen over geirriteerde piercings, en dat ze dan met sterilon of alcohol aan de slag gaan, wat je dus absoluut niet moet doen - daar wordt het vaak alleen maar erger van.
    Alcohol en sterilon zijn veel te agressief!

Wat je misschien wel wilt proberen bij irritatie, is de zeezoutoplossing.

Men neme:
    * Een mok (niet te klein) met gekookt, heet water.
    * Een kwart tot halve theelepel zeezout (meer zeezout maakt de oplossing niet beter!)

* Gooi het kwart/halve theelepeltje in het gekookte water in de mok (spoel deze even schoon met gekookt water, ookal komt hij uit de afwasser), en mix dit door elkaar.

* Laat het een beetje afkoelen, maar onthoudt dat het beter werkt als de oplossing heet/goed warm is.

* Zet de mok over de geirriteerde piercing, of hang hem erin, het ligt aan de plek van de piercing, en week minstens 10 minuten je piercing in de zeezoutoplossing
    Daarna goed afspoelen en afdrogen.

-> Mocht het met een mok niet handig zijn i.v.m. de plaats van de piercing, werkt het ook goed om een compres te maken; week een steriel gaasje/watje/whatever floats your boat in je zeezoutoplossing en leg dit op/om de te behandelen piercing. Lekker erop laten liggen zodat het goed de piercing kan bereiken en afspoelen naderhand. Works just as well.

Herhaal deze behandeling tweemaal daags, en de irritatie/ontsteking zal vanzelf minder worden of in het meest fantastische geval verdwijnen. Let wel dat zeezout niet voor iedereen werkt; elk lichaam reageert anders.

Het is wel belangrijk dat je echt zeezout gebruikt, of in ieder geval zout waar geen toevoegingen als jood in zit.
    __________________________________________________ ___________________________________

Kamille

Nog een heel mooi natuurmiddeltje; het kamilletheecompres!
    Het recept is simpel:

Je hebt zakjes thee nodig waar alleen kamille in zit, en geen andere theetroep. Loop eens bij een Erika kruidenwinkelding of een De Tuinen binnen, daar hebben ze het altijd.

* Kook water alsof je thee gaat zetten en laat je brouwseltje even trekken.
    * Leg het theezakje op je piercing, en doop het opnieuw in het gekookte water als het afkoelt.
    * Gebruik het theezakje als een heet compres tegen zwellingen, irritaties en ontstekingen.

Zo, dat was me een typwerk. Hopelijk hebben jullie er iets aan, mij heeft het in ieder geval altijd geholpen!

Leeg Canvas
    Kijk eens aan. van dit soort verhaaltjes zien we graag

ik maak er meteen een sticky van. dankjewel

Gatenkaasje
    10 minuten vind ik zelf wel erg lang...
    Met zeezout hou ik mezelf voor, 2 keer 3 minuten. Zo heb je nog een keer schoon water.
    ?

Metaalverslaafde
    Graag gedaan! Ik wens niemand geirriteerde piercings toe, dus hopelijk hebben jullie er wat aan.

@Suus: I know, I know. Het is een ideaal wat ik heb opgeschreven

Gatenkaasje
    Het is iig erg duidelijk...
    De manier van kamille kende ik zelf nog niet, dus dankje!
    ?

Gatenkaasje
    Probleem heb ik ook gehad, klopt... Maar ik was de ontsteking dus wel kwijt! Maar kun je meer vertellen over satin antimicrobial? Mocht ik ooit weer eens last krijgen...?
    ?

Gatenkaasje
    Hey, bedankt!
    Even naar de apotheek morgen
    ?

Leeg Canvas
    hoelang moet je die zeezoutoplossingen gebruiken want ik heb een klein zakje gekregen van de piercer maar denk niet dat dat genoeg is..

Leeg Canvas
    Quote Originally Posted by lela
    hoelang moet je die zeezoutoplossingen gebruiken want ik heb een klein zakje gekregen van de piercer maar denk niet dat dat genoeg is..
    hangt van de plek van de piercing af hoelang je het moet gebruiken..
    wat wel een nadeel is van zeezoutoplossingen is dat het het wondje uitdroogt en het dus langzamer geneest... wat ook goed spul is is verzorgingsvloeistof van dangerzone, heb ik erg goede ervaringen mee. tis wel op basis van alcohol(wat bacterien dood) en met glucanol erin wat het wondje weer voed en het dus niet uitdroogt. ook is het alcoholpercentage lager als bij sterilon.

Metaalverslaafde Sanne's Avatar
    Quote Originally Posted by piercer
    Quote Originally Posted by lela
    hangt van de plek van de piercing af hoelang je het moet gebruiken..
    wat wel een nadeel is van zeezoutoplossingen is dat het het wondje uitdroogt en het dus langzamer geneest... wat ook goed spul is is verzorgingsvloeistof van dangerzone, heb ik erg goede ervaringen mee. tis wel op basis van alcohol(wat bacterien dood) en met glucanol erin wat het wondje weer voed en het dus niet uitdroogt. ook is het alcoholpercentage lager als bij sterilon.
    Die heb ik ook.

Maar ik heb met een ontstoken stretch gezeten en die daarmee schoongemaakt. Het enige wat het deed was erg prikken en verder werkte het niet in het voordeel voor de stretch. Qua genezen enzo. Sinds ik m'n oor met zeezoutoplossingen spoel gaat het veel beter.

Though vind ik die spray wel fijn om mijn sieraden mee schoon te maken alvorens ik deze in mijn piercing stop.